مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 09:112023-10-23اقتصادي

راویان پیشرفت| رسیدن از سیاهی به نور در قطب زغالی ایران + فیلم


خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ در این نقطه سراسر سیاهی و زغال، صنعت گران توانمند طبسی با اتکا به دانش و دست پنجه خویش در حال رسیدن از سیاهی به نور و روشنایی هستند.

  آنها با همه قوا و دانش خویش به میدان آتشین و پر از حرارت کک آمدند تا این کنسانتره های رسیده از بالاست یعنی کارخانه زغالشویی پروده، کرمان و شمال کشور را در قالب کیک بریزند بعد از گداخته و پخته  شدن آن هم در دمایی بالای هزار و 200 درجه و  خروج گازها از آن این کیک سیاه تبدیل شود به کک سیاه.

    تولید در کارزاری جهنمی آن ها در این کارزار جهنمی به میدان تولید آمدند تا با این زغال ها نه تنها چرخ صنعت صنایع پایین دستی زغال به چرخش درآید بلکه چرخ صنعت ذوب آهن ایران نیز با کک همچنان بی وقفه بچرخد و برخی از کشور های همسایه ایران از جمله پاکستان نیز بی نصیب از فرآوری گنجینه زغالی طبس  نباشند.

دود سفید ناشی از خروج گازها نیز قرار است مبدل شود به برق تا گرما بخش و روشنی باشد برای طبس و فراتر از مرزهای دیار نخل و نارنج ها.

چه حس نابی ست برای لحظاتی از آن چه از کوره های آتشین و گداخته کارخانه ها را در فیلم ها دیده ای خودت با همه وجود حس کنی و هرم آن را با همه وجودت احساسی کنی.

همچنین برای لحظاتی هم که شده خودت را جای کارگرانی بگذاری که در این گرمای طاقت فرسا همراه با دمای بالای 50 درجه ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راویان پیشرفت| رسیدن از سیاهی به نور در قطب زغالی ایران + فیلم

راویان پیشرفت| رسیدن از سیاهی به نور در قطب زغالی ایران + فیلم